وردپرس یک پلت فرم شگفت انگیز است که گزینه‌ها، قالب‌ها و پلاگین‌های متعددی را برای ایجاد وب سایت‌های عالی ارائه می‌دهد. وب سایت‌های آنلاین مختلف وجود دارند که در وردپرس ایجاد می‌شوند. با این حال، گاهی اوقات کاربران هنگام استفاده از وب سایت خود در وردپرس با خطاهایی روبه‌رو می‌شوند.

خطای Internal Server Error یکی از این خطاهای وردپرس است که خطای آزاردهنده‌ای برای کاربران وردپرس است. چنانچه شما نیز با این نوع خطا روبه‌رو هستید، کافیست راهنمای ما را بخوانید؛ زیرا در اینجا جزئیات کامل خطاها و راه‌هایی برای حل آن‌ها ارائه شده است.

 

Internal Server Error چیست؟

Internal Server Error یکی از خطاهایی است که در ابتدا برای کاربر از وب سرور یا میزبان ظاهر می‌شود. این خطا، دلیلی برای خطای سرور داخلی نیست و منبع این خطا چیزی است که در اینجا به شرح دقیق آن می‌پردازیم. خطاهای سرور داخلی برای کاربران و توسعه دهندگان آزار دهنده هستند، زیرا آن‌ها هیچ اطلاعاتی در مورد اصل مشکل ارائه نمی‌دهند.

تصور کنید که شما به دکتر می‌روید و تنها می‌گویید که دردی را احساس می‌کنید؛ اما عضوی را که در آن درد احساس می‌کنید، مشخص نمی‌نمایید؛ در این صورت، درمان درد شما برای دکتر بسیار سخت خواهد بود! در مورد خطای سرور داخلی نیز به همین صورت است؛ زیرا ریشه مشکل مشخص نیست. این می‌تواند برای هر وب سایت در حال اجرا در یک وب سرور اتفاق بیفتد. با توجه به ماهیت عمومی این خطا، ممکن است در برخی موارد برای توسعه دهنده نامشخص باشد.

پرسیدن نحوه رفع خطای سرور داخلی، مانند این است که دکتر بگوید چگونه می‌تواند درد را درمان کند، بدون اینکه محل درد مشخص باشد. خطای سرور داخلی در وردپرس اغلب ناشی از پلاگین یا توابع قالب‌های آن است. سایر علل احتمالی خطای سرور داخلی در وردپرس می‌تواند به دلیل فایل htaccess. و محدودیت حافظه PHP رخ دهد.

اکثراً خطای سرور داخلی زمانی رخ می‌دهد که شما در حال تلاش برای دسترسی به منطقه مدیریت هستید، در حالی که بقیه سایت به خوبی کار می‌کنند.

 

علل رایج Internal Server Error

این خطا ممکن است به دلایل متعدد رخ دهد، در ادامه برخی از دلایل این خطا ارائه شده است:

  • حافظه پنهان (Cache) مرورگر و فایل htaccess. خراب.
  • گواهی نامه ورود پایگاه داده نامناسب.
  • پایگاه داده‌ها، فایل‌ها و فایل‌های اصلی وردپرس خراب.
  • محدودیت حافظه PHP و فایل htaccess. نادرست.
  • مشکلات مربوط به پلاگین‌ها و قالب‌ها.
  • مجوز فایل و پوشه نامناسب.

 

رفع خطاهای Internal Server Error در وردپرس

 

۱٫ فایل .htaccess

htaccess. یک فایل پیکربندی برای استفاده در وب سرورهایی است که نرم افزار وب سرور Apache را اجرا می‌کند و به عنوان رابط بین سایت و وب سرور عمل می‌نماید. بنابراین پس از ایجاد تغییرات و یا به روز رسانی وردپرس، می‌تواند در آن فایل مشکلاتی وجود داشته باشد که منجر به خطای سرور داخلی شود.

در حال حاضر، برای تست این مشکل از طریق htaccess.، شما باید فایل htaccess. را از طریق مدیریت فایل پنل میزبانی وب خود و یا FTP تغییر نام داده و مجدداً وارد شوید. اگر سایت بدون مشکل باز شود، پس مشکل در تنظیمات htaccess. خواهد بود.

 

۲٫ افزونه‌ها

از آنجایی که پلاگین‌ها به طور مداوم استفاده می‌شوند، گاهی اوقات باعث خطاهای مختلفی می‌شوند. برخی از پلاگین‌هایی که یک تیم پشتیبانی قوی ندارند؛ یا به عنوان NIL استفاده می‌شوند، معمولاً باعث مشکلات بیشتر می‌شوند.

به منظور رفع این مشکل، دایرکتوری پلاگین را از طریق مدیریت فایل پنل میزبانی وب خود تغییر داده و سپس سعی کنید وب سایت را باز نمایید. اگر وب سایت باز شود، مشکل از یکی از پلاگین‌ها خواهد بود. برای پیدا کردن پلاگین مخرب، باید افزونه‌ها را یکی یکی فعال کنید تا مشکل را پیدا کرده و حل نمایید.

 

۳٫ پوسته جدید

تغییر پوسته یا به روز رسانی آن ممکن است یک خطای سرور داخلی ایجاد کند. تنها راه حل برای رفع مشکل پوسته، تغییر مکان پوسته به پوسته دیگری و رفع مشکل اصلی پوسته است.

به منظور انجام این کار، باید به داشبورد وردپرس وارد شوید و پوسته را تغییر دهید. اما اگر شما به داشبورد وردپرس دسترسی نداشته باشید، راه حل این است که پوسته پایگاه داده را تغییر دهید.

 

۴٫ غیر فعال سازی تمام پلاگین‌ها

شما می‌توانید تمام پلاگین‌ها را از داشبورد خود غیرفعال کرده و مجدداً خطاها را بررسی نمایید. در صورتی که وب سایت شما معمولاً بدون نشان دادن خطای سرور بارگیری می‌شود، به این معنی است که به دلیل پلاگین‌ها این خطا اتفاق می‌افتد.

شما همچنین می‌توانید به یک قالب جدید یا به قالب پیش فرض بروید؛ زیرا گاهی اوقات خطاها به دلیل باگ‌های موجود در قالب‌ها رخ می‌دهد. این روش ساده است؛ زیرا شما باید تنها چند مورد را از داشبورد وردپرس خود تغییر دهید.

 

۵٫ افزایش حافظه

بسیاری از کاربران ادعا می‌کنند که افزایش محدودیت حافظه می‌تواند خطاهای سرور داخلی را حل کند. شما می‌توانید این راه حل را نیز را برای سیستم خود امتحان کنید؛ بدین منظور فایل wp-config.php را باز کرده و سپس عبارت زیر را جستجو نمایید:

wp_memory_limit

در صورتی که شما آن عبارت را پیدا کردید، مقدار آن را به ۶۴M تغییر دهید؛ اما اگر عبارت را پیدا نکردید، خط زیر را در فایل قرار دهید:

define(‘wp_memory_limit’,’64M’);

به یاد داشته باشید که این یک راه حل موقتی است؛ زیرا احتمال زیادی وجود دارد که وب سایت شما همچنان کد نادرست داشته باشد. در صورتی که هاست شما مانیتورینگ را ارائه می‌دهد، شما می‌توانید از آن برای بررسی کدهای معیوب استفاده کنید.

 

۶٫ حافظه PHP

اگر موارد بالا را تست کرده‌اید و هیچ کدام از آن‌ها کار نمی‌کند، ممکن است از حافظه وردپرس PHP شما باشد. در صورتی که چنین باشد، باید حافظه PHP خود را افزایش دهید تا مشکل برطرف شود.

 

۷٫ جایگزینی فایل‌های اصلی وردپرس

گاهی اوقات، برخی از فایل‌های اصلی وردپرس در دایرکتوری wp-admin قرار می‌گیرند و به دلیل به‌روزرسانی یا حملات غیرمجاز به وب‌سایت شما، شامل wp می‌شوند.

برای حل این مشکل باید این دو دایرکتوری را حذف و سپس جایگزین کنید.

 

۸٫ روشن کردن Debugging

وقتی با خطای White Screen of Death مواجه می‌شوید، بهتر است که اشکال زدایی (Debugging) را در وردپرس فعال نمایید. با این حال، این روش خطا را برطرف نمی‌کند، اما می‌تواند اطلاعاتی در مورد دلیل رخداد این خطا ارائه دهد.

اگر می‌خواهید Debugging را روشن کنید، wp-config.php را باز کرده و WP_DEBUG را جستجو نمایید. پس از پیدا کردن آن، مقدار آن را به “true” تغییر دهید؛ اما اگر آن عبارت را پیدا نکردید، آن را به وردپرس خود اضافه کنید. هنگامی‌که آن را به “true” تغییر دادید، به صورت زیر خواهد شد:

define(“WP_DEBUG”, true );

پس از اعمال درست تغییرات می‌توانید وب‌سایت را مجدداً بارگیری نمایید. چنانچه دوباره خطا را مشاهده کردید، آن را خاموش نکنید؛ زیرا بینش دقیقی از خطاها ارائه می‌کند.

 

۹٫ سوال از میزبان وب سایت

اگر مشکل غیر معمول است و پس از انجام چندین راه حل همچنان با آن مواجه هستید، می‌توانید از میزبان وب سایت خود بپرسید.

در صورتی که مشکل به دلیل هاست پیش بیاید، بهتر است به سراغ یک هاست معتبرتر و عالی بروید.

 

۱۰٫ نصب مجدد وردپرس

نصب مجدد وردپرس، آخرین مرحله‌ای است که می‌توانید انجام دهید؛ اما این روش در بیشتر موارد کارساز نیست. با این حال، می‌توانید از آن استفاده کنید؛ زیرا برخی افراد ادعا می‌کنند که نصب مجدد وردپرس می‌تواند خطاها را برطرف کند. پس وردپرس را حذف و دوباره نصب نمایید، سپس مجدداً خطا را بررسی کنید.

 

 

 

منبع:

monovm